B-personbil, intensiv

Intensivutbildning för personbil är en populär och effektiv form av körkortsutbildning, där du kör mycket under en kortare period.

Körlektioner

Vi utgår ifrån dina önskemål och lägger tillsammans upp en plan som passar dig. Det vanligaste alternativet är att man bokar en dubbel körlektion per dag under tre veckor.

Vårt råd är att du övar privat minst lika mycket tid som du kör på trafikskolan.

Riskutbildningar

Riskutbildning 1 är en teoretisk utbildning, som du kan göra antingen innan eller under intensivutbildningen. Du kan boka den själv via Elevcentralen eller få hjälp med bokning genom att kontakta trafikskolan.

Riskutbildning 2 (halkan) är en praktisk utbildning, som ligger senare i utbildningen. Den bokas av din trafiklärare.

Teori

Det är viktigt att du har teoretiska kunskaper om trafik när du kör för att du ska ha en förståelse i trafiken.

Kom ihåg!  Vår intensivutbildning är precis som det låter, en utbildning med syftet att tillgodogöra sig kunskap på kort tid. Du kan alltså inte på förhand förvänta dig att bli färdig efter intensivutbildningen eller att automatiskt få ett körprov bokat. Du måste vara beredd på att det kan bli fler körlektioner om utvecklingen inte går som du tänkt dig.